Hello Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robbin Schreurs - WaarBenJij.nu Hello Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robbin Schreurs - WaarBenJij.nu

Hello Cape Town!

Blijf op de hoogte en volg Robbin

02 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,
Nou, we hebben het overleefd! Nee de vlucht is eigenlijk prima verlopen. Bij Emirates heb je schijnbaar een klein tv’tje voor je waar je tussen 100 films, 20 series, 100 albums en 30 spelletjes kunt kiezen. In eerste instantie gingen we er van uit dat we daarvoor moesten betalen, maar dat was gelukkig niet het geval. De eerste vlucht naar Dubai viel er gelukkig genoeg te zien aangezien er ook een paar films tussen stonden die nog maar recent geleden uitgebracht zijn. Tijdens de film werden we goed verzorgd door het personeel dus niks te klagen.

Eenmaal in Dubai moesten we 4 uur wachten. Toen we uit het vliegtuig kwamen werden we eerst met een busje naar het gebouw gebracht. Deze rit duurde ruim 10 min dus dat geeft wel aan hoe groot het vliegveld is. Vervolgens moesten we nog even met de metro naar de juiste vertrekhal, en toen begon het wachten. Natuurlijk hebben we even rondgekeken in dat grote glimmende gebouw. Ze zullen naast al die olie vast ook wel schoonmaakmiddel uit de grond boren want alles glimde als een bowlingbal.(foto)

Na een paar uur wachten vlogen we om 4:35 weer verder naar Cape Town. Wederom met Emirates dus alles was weer piekfijn in orde. Filmpje hier, drankje daar. Nog even een warm handdoekje in je gezicht en dan lekker slapen.

In Kaapstad werden we door Karin opgehaald van het vliegveld. Onze eerste indruk van Afrika viel direct tegen. Niet dat Karin nou zo verschrikkelijk is, maar het is hier koud joh! Warmer dan 16* is het nog niet geweest, maar dat zal de komende weken nog wel veranderen.
Karin ( de vrouw die onze woning heeft geregeld) heeft ons zelfs naar een ander huis verplaatst als eerst de bedoeling was. Nu zitten we nog dichter bij het stageadres. Vanuit hier is het namelijk nog geen vijf minuten lopen. We delen dit blauwe huisje nu met 3 personen. Tot nu toe hebben we er nog maar 1 persoon gesproken. Schijnbaar leven deze 3 jongens compleet langs elkaar heen . Komende drie weken komen er nog drie bewoners bij. Hopelijk kunnen we hier wel een gesprek van langer dan vijf zinnen mee voeren.

Karin heeft ons gisteren direct meegenomen naar de winkels om alles te regelen qua telefoon, bank, en de eerste voorzieningen. Ze heeft ook onze route eens bekeken en had hier en daar nog een paar hele handige tips. Ze heeft ons zelfs goedkoop aan een autodealer weten te koppelen zodat het voor ons lekker goedkoop blijft. S’ avonds zijn we met een ander huis dat onder Karin’s toezicht valt een hapje gaan eten. Dit waren allemaal Nederlanders dus het was al gauw een gezellige boel.

Vanavond gaan we weer uit met de groep, en maandag is het de bedoeling dat we aan onze reis beginnen. We gaan van Kaapstad via de Oostkust naar Durban. Overal lekker de toerist uithangen, en we zullen wel zien wat er op ons pad komt. Eens zien of links rijden ons een beetje bevalt. Zo niet, dan was dit mijn laatste blog. (Geintje hoor man)

Tot snel,

Robbin

• 02 Augustus 2014 - 20:41

Niels:

Hahahahaha helden, Karin fijn ja? ^^
    Robbin laat je Rick niet teveel zuipen? Hij moet ook nog stage kunnen lopen..
    Skeer van die lui in jullie huis... Hopen dat die andere wat vetter zijn!

Geniet er van boiis!

• 02 Augustus 2014 - 21:22

Pa En Ma:

Wat een goed begin.
    Blijf zo doorschrijven.leuk om het te lezen.
    Veel succes en plezier met jullie reis en natuurlijk uutkieken ha ha.

Groeten van ons

• 02 Augustus 2014 - 22:57

Luuk:

Klinkt goed toppie!

• 02 Augustus 2014 - 23:02

Bollah:

Jezus schreurs wat een kut verhaal. Lofjoe

• 03 Augustus 2014 - 03:12

Josien:

Hee!
    Klinkt goed Robbin!
    Ik ben blij om te horen dat ik niet de enige ben die het ook koud heeft aan deze kant van de evenaar :)

• 03 Augustus 2014 - 18:54

Wilma En Theo:

Hey Robbin,

Wat leuk om nu al een verslag van jou te lezen. Zelfs op ons vakantieadres in Drenthe kunnen wij jou volgen.
    Maak er een mooie tijd van!! En Dubai ... ach net Huppel toch?

Gr. Wilma en Theo

• 06 Augustus 2014 - 20:08

Anja En Wim:

Hoi Robbin, leuk stukje al, ben benieuwd naar de rest van de verhalen die gaan volgen. Mooie ervaringen gewenst!
    Geniet ervan, groeten uit Malden